دستگاه مونتاژ سیلیکاژل
(درب ویتامین C)

دستگاه مونتاژ سیلیکاژل

به فرآیند مکانیکی که از درکنار هم قرار گرفتن بیش از یک قطعه که منجر به تولید یک محصول واحد جهت عملکردی مسقل خواهد شد مونتاژ گفته می شود. کاربرد اتوماسیون در تولید و صنایع به نام اتوماسیون صنعتی رایج می باشد.
در حقیقت ماشین های مونتاژ برای تولید سرعت بالای کالاهای انبوه و محصولات پیچیده و جایگزینی برای نیروی انسانی می باشد که امکان خطا و آلودگی در مونتاژ قطعات را به صفر یا حداقل می رساند.
دستگاه های مونتاژ فول اتوماتیک شرکت مکانیک نو جهت مونتاژ درب های قفل کودک ( چایلد پروف) با امکان سیل گذاری یا واشر گذاری داخل درب، مونتاژ پمپ غلیظ پاش مایع دستشویی، مونتاژ پمپ اسپری تریگر، مونتاژ درب مایع ظرفشویی در انواع دو و سه تکه، مونتاژ قطره چکان، مونتاژ درب شربت، مونتاژ درب و استاپر در صنایع دارویی، شوینده – بهداشتی و شیمیایی و … قابل عرضه به این صنایع می باشد.

در مسائل دارویی و بهداشتی موضوعی که درب قرص جوشان را نسبت به سایر درب ها متمایز میکند این است که دارای یک جاذب سیلیکاژل برای جذب رطوبت می باشد تا پس از باز کردن درب توسط مصرف کننده و برگرداندن درب به بدنه اصلی؛ رطوبت به داخل نفوذ نکند. قرص های جوشان به دلیل اینکه بسیار مستعد رطوبت هستند، حضور سیلیکاژل در این بسته بندی از مواردیست که غیر قابل چشم پوشی است. در این مسیر ما با ساخت دستگاه تمام اتوماتیک مونتاژ درب قرص ویتامین C در بهداشتی بودن و بالارفتن سرعت تولید این محصول نقش کوچکی ایفا نمودیم. و اپراتور این دستگاه کارکرد دستگاه اتوماتیک بوده و فقط تغذیه درب داخل مخزن و رول کاغذ داخل خشاب و گرانول سیلیکاژل داخل مخزن توسط اپراتور صورت می گیرد. عملکرد دستگاه به صورت ایستگاهی و در هر ایستگاه 4 عدد درب همزمان قرار می گیرد که ترتیب عملکرد ایستگاه ها به صورت زیر می باشد: ورودی از کانال درب به صفحه اسپراکت(pick & place) – پرکن سیلیکاژل به صورت پیمانه ای – رول پانچ کاغذ داخل درب – پیش گرم درب – گرم نهایی – لب برگردان – مکانیزم خارج کننده از اسپراکت.

ظرفیت دستگاه 4000 عدد درب در ساعت می باشد.
مکانیزم ردیف کن دستگاه بصورت ویبراتور می باشد.
کارکرد دستگاه اتوماتیک بوده و فقط تغذیه درب داخل مخزن و رول کاغذ داخل خشاب و گرانول سیلیکاژل داخل مخزن توسط اپراتور صورت می گیرد.
دستگاه دارای نقاله ورودی جهت تغذیه اتوماتیک درب با مخزنی به ظرفیت 6000 عدد درب می باشد.
عملکرد دستگاه به صورت ایستگاهی و در هر ایستگاه 4 عدد درب همزمان قرار می گیرد که ترتیب عملکرد ایستگاه ها به صورت زیر می باشد:
الف: ورودی از کانال درب به صفحه اسپراکت(pick & place)
ب: پرکن سیلیکاژل به صورت پیمانه ای.
پ:رول پانچ کاغذ داخل درب.
ج: پیش گرم درب.
د: گرم نهایی.
ز: لب برگردان.
ه: مکانیزم خارج کننده از اسپراکت.
تمامی حرکت های خطی و چرخشی دستگاه روی بلبرینگ و بوش بیرینگ می باشد.
تنظیمات اپراتوری دستگاه در حین کار و از طریق پنل کنترل قابل انجام می باشد.
ابعاد کلی دستگاه 180×180×240 سانتی متر می باشد.

دیگر ماشین آلات مکانیک نو:

پیمایش به بالا